17 november 2017

Vab vecka

Ja det blir inte alltid som man tänkt sig, utan det blev en vab vecka istället för jobb...pappan vabbade i måndags och sedan tog mamman över ;) Så jag har fått en massa härlig tid med minsta hjärtat som är hostig på kvällar/nätter och sover dåligt på nätterna...men det har varit en mysig vecka med mycket film, köra blixtenbilar, bygga duplo m,m I mitten av veckan fick jag tyvärr avslag från FK vilket kändes som SKIT!!! Det känns som att dom slår undan benen på mig i sista stund, sista månaden jag jobbar 75% innan jag går upp till heltid 1 dec nekar dom mig....fyyy blir så arg av att bara tänka på det...
Men förutom det har jag haft en toppenvecka med massor av tid med barnen <3 Vi har pysslat, bakat, städat,  möblerat om Celines rum lite m,m ett alldeles lagom tempo med mycket vila även för mamman <3 Bjuder på en suddig morgonselfi av oss <3


Ni måste ju få se vilken mysig skrivbordshörna Celine fick på rummet...t.o.m lillebror ville flytta in för han tyckte det blev så mysigt hos syrran så vi "dealade" till oss att han ska få sova hos henne fre-lör ;) Dessutom hade hon fått några premier från jultidningarna bl.a en minikyl så den har jag lovat att köpa mini coca-cola burkar till ;) 
Innan vi möblerade om stod skrivbordet framför fönstret men jag oroade mig för att det skulle rasa en massa saker bakom elementet, så jag plockade bort den innersta garderobsdörren och satte upp ett tyg så det funkade att ställa skrivbordet där och ändå få ut saker ur skåpet. Fåtöljen stod i det hörnet tidigare...Hon har väldigt bra inredningssmak dottern, det ska vara marmor, smutsrosa/gammelrosa och guld/roseguld...den höga smala byrån klädde jag om skivan på med marmor dekorplast men även lådorna ska få en makeover tror jag...


Har slagit in lite flera julklappar också <3 så himla mysigt!! Tjuvlyssnade t.o.m på julmusik en dag här så nu längtar jag (om det nu är möjligt) ännu mer till 1 advent :) Vet inte hur många taggningar jag fått på facebook i såna klipp som handlar om just julgalningar :P hahaha så min omgivning känner mig väl ;) Precis såhär ser jag ut när jag får öppna mina jullådor ;) hahaha


Nu sover familjen och jag kollar ikapp mig på Ensam mamma söker, googlar lite julklappar och så...och vet ni på lördag blir det en mysdag med dom stora barnen och min syster <3 Då ska vi se Paddington 2, äta mat i stan och sedan lyssna på Tommy Körberg när han sjunger på torget i Sundsvall (det är Lyslördag i stan med julmarknad) så jag toklängtar till lördag :)


Men nu kryper jag under filten och njuter av tystnaden en stund ;)
Kram på er <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)