22 mars 2017

Snart 1 år

Tänk att det snart gått 1 år sedan minsta prinsen i familjen kom till världen!?! 1 helt år!!! På fredag ska vi fira med tårta, ballonger och paket såklart här hemma men kalaset har vi planerat in helgen efter pga att denna helgen är så fullbokad. Så nästa helg då kör vi kalas med alla våra nära o kära, och vi är så glada att farmor har möjlighet att komma upp från Gbg och va med oss och fira!!! Hon kommer på ons nästa vecka och stannar en vecka, supermysigt för hela familjen <3 Hoppas vi får fint vårväder när hon är här så vi kan sitta ute och dricka te o njuta av solens värmande strålar :) Kanske grilla lite lunch ute och bara ha det gott. 
Såhär mysigt hade dom senast farmor va här <3 både farmor och barnen älskar böcker så dom läser massor <3



Men iallafall så har det slagits in presenter till födelsedagsbarnet, blir mycket babblarna som är stora favoriter ;) lite pekböcker, leksaker och annat smått o gott. Det som syskonen tycker är störst är att lillebror ska få smaka tårta för första gången :) Sedan har dom också valt egna presenter till brorsan såklart som dom slagit in så fint <3 Vad händer annars?? Jo jag som hade kommit in i ett sånt flyt med träningen kom iväg 5 pass förra veckan på gymmet och så vaknar jag på sön morgon och börjar känna mig förkyld!?! Nej nej nej!!! Har inte tid för detta!! Har jag hållit mig frisk sedan strax efter nyår så ska jag fanken inte bli sjuk nu när våren är här...så jag käkar ingefära, c-vitaminer, frukt, vitlök m,m för att mota eländet!! Har hållit mig ifrån gymmet mån o tis o ska hålla mig därifrån veckan ut tror jag så hoppas jag att nästa vecka är symptomfri :P Vem har tid att bli sjuk med kalas, loppisar och innebandy hela helgen?? Inte jag iallafall...hoppas bacillerna lyssnar nu... Grabbarna är iallafall bättre, Milian har hosta kvar om han anstränger sig och Colin hostar lite fortfarande men båda är mycket mycket bättre!! Så himla skönt. Har börjat införskaffat det som kommer behövas i klädväg på förskolan till mini, främst praktiska ytterkläder.
Sedan har jag kommit mig för att spraymåla lite loppisfynd faktiskt, ibland så gnistrar det till...haha... gick loss på en loppisljusstake som va lite väl skrikig i färgerna för min smak, men jag behöll det rosa o turkosa sedan gick jag först loss med guldsprayfärg, sedan vit sprayfärg och sedan sandpapper. Avslutade med att topza på lite guldfärg här o där :P Topz kan man ha till mycket... Har gått loss med guldfärgen på lite fler föremål men dom återkommer jag till nån annan dag.
Ljusstaken blev iallafall såhär:


Tänkte att jag bjuder på lite bilder från helgen som varit och låter dom tala för sig själva...och tänk snart är det helg igen!!! Med en massa roligt planerat :) Måste försöka få till nån dag när jag, syrran, Celine o ev en kompis till henne kommer oss iväg o ser bion Skönheten o Odjuret för som vi sett fram emot den alla 3 och jag har då bara hört positiva kommentarer från andra som sett den. Vi tog faktiskt och såg den tecknade i söndags för att friska upp minnet lite. Jättemysigt förutom att Celine som valde filmen somnade mitt i, haha men hon va trött efter att ha varit på tjejfest med övernattning från lör-sön så då orkade hon inte hålla sig vaken. Måste ju även visa er det söta tältet som Colin fått i förtidig 1-års present...


Har även haft turen att få köpa fina fina fiiiiina fönster (7 st) från en köp o sälj sida...har planer för dessa fast till två olika projekt som både ligger i framtiden men blir så glad när man till bra pris kommer över fina gamla saker. Dessutom kom dessa fönster tydligen härifrån Matfors, Rännö t.o.m innan kvinnan vi köpte dom av kom över dom så nu är cirkeln sluten och fönstren är tillbaka i Rännö sånt är väl kul!! Min man som är väldigt pratglad av sig åkte snällt och hämtade fönstren efter jobbet en dag och han frågade nyfiket varifrån hon fått fönstren...så det kändes väldigt roligt men konstigt att dom va från byn. Kolla vilka skönheter!! Saknas vissa glas men det får vi fixa när dom ska användas.



Nu ska jag sova så jag orkar med lilla vildingen här hemma som kryper, klättrar och går och är precis överallt när han är vaken ;)
Kram på er  <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)