16 mars 2017

Förälskad

Ni vet ju om min kärlek för gamla möbler <3 nu har Celine två helt underbara stolar på sitt rum som jag älskar!! Den lilla som numera står vid sminkbordet har jag två av som jag köpt på Facebook, och den större modellen köpte jag av min kusin för några veckor sedan och dom passa så bra ihop inne hos Celine!! En av katterna smiter gärna in och lägger sig i den stora fåtöljen :) Vi har även köpt en liten glashylla som hon har på sitt sminkbord och den är tokigt snygg!! Har även satt upp en ny sänglampa...det gjorde jag igår så tyvärr har jag inte hunnit fota nåt men kan lägga ut en bild från sidan jag köpte lampan på. Den passade iallafall bra inne på hennes rum, jag har själv inte den stilen på övriga hemmet men hos dottern passade den bra. Men kolla in alla underbara detaljer på stolarna!!! I lööööv!!!!




Här hemma fortsätter sjukstugan med grabbarna, det krupphostas, snoras, nyses och så feber på kvällarna, är ju konstigt att jag klarar mig som är hemma hela dagarna med dessa sjuklingar <3 jag som tidigare jämt åkt dit på allt!! Men peppar peppar är väl bäst att inte ropa hej ännu :p Kom mig äntligen för att försöka mig på att göra en drömfångare idag...den blev okej för att va första försöket men måste skaffa bättre material att skapa själva ringen av till nästa försök...får se om jag vågar visa nån bild. Efter att mannen kommit hem hann jag även ner på gymmet!! Tokskönt!!Har som vanligt på fm städat av nedervåningen från hund o katthår så inte Colin får massor när han kryper runt. Sedan plockade jag in ett jättefint lektält jag köpt på TGR för en tid sedan till Colin men alla syskonen tyckte nog det va lite mysigt med ett tält fullt med kuddar i vardagsrummet ;) för där satt dom allihopa!! Det blir ju mycket leksaker nere i vardagsrummet men det är liksom bara att gilla läget eftersom Colin inte har något eget rum ännu och på dagarna är vi nere hela tiden så då blir det saker överallt...
Men till nåt lite roligare än städning, har bokat en 40 timmars kryssning till Helsingfors på påsklovet :) har ju fått en kupong på ÖB när man handlat där 2 ggr för en viss summa så nu tänkte jag att den ska vi nyttja. Kupongen va för 4 personer och alla barn under 12 åker gratis så då tar vi även med oss min syster o hennes kille. Jag valde att uppgradera hytterna lite för att komma ovanför bildäck så då fick vi betala 250:- för 2 hytter, en med 2 bäddar o en med 4 bäddar dvs 125:- per hytt!! :) Sedan har man en dag att strosa i Helsingfors dessutom plus att vi tänkte avnjuta våren i Sthlm när vi kommer tillbaka från kryssningen eftersom färjan lägger till vid 10 på fm så har vi en heldag i huvudstaden innan vi åker hem på kvällen!! Kommer bli supermysigt och barnen är i extas dom som aldrig åkt färja förut tjatar om att det finns både fina restauranger, pool, lekrum och taxfree ;) kommer bli mysigt att få se deras ögon när dom ser hur stor båten verkligen är!! Kul att ha något att se fram emot :)

Nu ska jag kolla sista avsnittet av superskaparna på webben sen måste jag förbereda inför morgondagens frukost för dom skulle bryta strömmen mellan 9-12 tydligen och man vet ju aldrig om dom bryter tidigare så jag ska koka mina frukostägg o koka vatten o hälla på termos så jag iallafall kan dricka te!! Viktigaste i min frukost ;) haha
Snart gör vi helg igen, hoppas ni har en fin vecka! 
Kram på er <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)