04 februari 2017

Loppislängtan

Nu har jag ett otroligt sug efter att få springa på underbara gårdsloppisar och göra såna tokfina fynd!!! Att få gräva och söka efter små små guldkorn som man inte kan hitta ute i affärerna...tyvärr så får jag vänta till sommaren innan dessa loppisar slår upp portarna men då jäklar!! 
 Några guldkorn från tidigare år...


Såklart blir det långloppisen efter ljungan (eller hur Linda), nattloppisen i Junsele (eller hur Natalie), bakluckeloppisen i Slottsskogen (eller hur Pernilla) och en massa andra förhoppningsvis nya loppisgårdar som ploppar upp under sommaren och såklart hoppas jag på några härliga gårdsauktioner!!! En av de absolut minsta loppisarna jag nånsin besökt ser ni här...hihi...gå in o backa ut...

Visst finns det andra anledningar att också längta efter just sommaren men detta är nog en av de största anledningarna förutom värmen, sol och bad :) Stället man kan göra fynd på denna årstid är facebooks köp o sälj men då ska man ha en himla tur och se föremålen direkt när dom läggs ut annars är det mesta intressanta tingat omgående.
Gjorde ett litet sånt fynd iallafall för några veckor sedan när jag köpte dessa föremål för en 50-lapp :) (bild lånad av säljaren)


En annan sommarlängtan är att få göra klart uppe vid dammen och kanske kanske få börja planera ett växthus :) drömma kan man väl...har platsen klar, fönster att bygga av så det enda jag saknar är en snickare... :P
Men verkligheten här hos oss är vinter ett tag till, men i april-maj bör snön vara borta iallafall så det är väl bara att vänta.
 <3 Sommarlängtan <3


Längtar ni efter nåt speciellt i sommar?? Några planer inför vår/sommaren?? Hoppas ni får en mysig helg, imorgon har vi ingenting planerat så himla skönt!!! Hoppas på lite inspiration vid symaskinen kanske, sedan på söndag är alla familjer som döpt barn under 2016 välkomna till kyrkan för gudstjänst och för att hämta dopängeln som hängs upp i ett litet träd inne i kyrkan vid dopet. Så helgen blir lugn och skön vilket vi behöver.
Kram på er och tack för att ni kikar in till mig <3 



(Är lite nyfiken på vilka ni är som läser bloggen för snart är jag uppe i 97000 besökare sedan jag drog igång denna blogg och det känns häftigt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)