03 februari 2017

En lycklig dotter och en nybliven 7 åring

Har sökt efter sminkbordsbelysningen från ikea begagnat en längre tid för jag tänkte göra lite mer tonårsstil till dottern och hon är så insnöad just nu på smink, naglar och annat...då har jag sån himla tur att jag lyckas köpa ett helt paket på facebooks köp o sälj med sminkbord, stol, spegel och lampor :) dessutom fanns sakerna här på vår lilla by!!! Helt fantastiskt!!! Möblerade om och storstädade hennes rum när hon var bortbjuden på tjejfest så det blev en riktig överraskning dagen efter och det var en VÄLDIGT LYCKLIG tjej kan jag lova!!! Dessutom var lillebror lika fascinerad av belysningen o spegeln ;) så även han har varit mycket där inne den senaste tiden...hahaha... Hittade även en liten toksöt spegel på rea som vi hängt upp vid sidan av sminkbordet så nu letar jag fler små fina speglar till hennes vägg.




Vad har mer hänt i vår virvelvind till familj då?? Jo vi har fått en 7-åring här hemma!!! Milian fyllde år i måndags men hade utekalas i söndags. Vi var i pulkabacken, grillade nere på isen och hade det bra!! Vädrets makter var på vår sida dessutom och alla kompisarna var supernöjda när dom åkte hem och vi hade en lycklig son som somnade snabbt den kvällen.


Dessutom så har minsta virvelvinden lärt sig att klappa händerna, vårt lilla busfrö som kryper som en liten blixt just nu!! Tänk att det är lika häftigt med alla dessa framsteg oavsett om det är första eller fjärde barnet!?! När man ser hur dom blir mer och mer som en minimänniska som tar efter bus som syskonen gör ;) helt underbart att få följa och uppleva.

Innan jag säger hej då så måste jag ju tipsa er som missat den nya tv-serien "Innan vi dör" på SVT, plöjde de 3 första avsnitten igår och oj vad det hände mycket!!! Riktigt bra serie tycker jag!!! Sen har min favoritbonde i programmet "100 procent bonde" börjat igen på tv, en riktigt feelgood gård där man lär sig massor :) Nu ska jag försöka övertala mannen att se de första avsnitten av "Innan vi dör" sedan blir det sängen i bra tid eftersom jag ska skjutsa sonen på skolan o sen blir det ett besök på gymmet efter lämningen så batterierna måste laddas ordentligt.
Kram på er <3 

"I det enkla bor det vackra"
Vår utsikt i soluppgång o dimma
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)