19 februari 2017

Det känns som vår

Vi har haft sånt himla fint väder i några dagar så man har verkligen fått vårkänslor <3 


Idag röjde jag av altanen helt, städade, tvättade upp alla kuddar o filtar, dammtorkade av alla bord så nu går det att både äta, fika o mysa där när vårsolen värmer på :) Underbart!! Bytte även bord i soffhörnan, det blev kistan jag köpte i somras som blev nytt bord  och jag tror att jag är nöjd med bytet...det ska få stå där så jag får känna efter dom det passar eller inte...så fortsättning följer och jag bjuder på en bild från när jag köpte kistan med originaltext på och allt!! I löv it!!!


Plockade även in en gammal (loppis)dörr till vardagsrummet nere, plus att jag tog in en kornisch (loppis)som jag ska sätta upp ovanför sovrumsfönstret men jag måste kapa den lite, bar upp ett gammalt innerfönster som nog ska hängas upp som "duschvägg" vid badkaret för att begränsa vattenspridandet när barnen badar o duschar...kul när man får lite ork till inredningspyssel :) (jag har ju mitt lilla förråd med loppisfynd o projekt som jag fyller på sommartid)...ska knäppa lite nya foton nån dag på det jag pysslat med!!
Så vad har vi mera gjort i helgen då förutom mitt möbelbärande?? I fredags var jag ut på restaurang och senare bio med min underbara vän, en massa surr, god mat och grymt bra film...Mr Grey kan väl aldrig bli fel ;) 


Vi kom fram till att det är för sällan man har såna tjejkvällar så det måste vi ändra på...eller hur Linda?!?
 Sedan så åkte pappan i familjen bort över helgen med en kompis på konsert så jag och barnen har bara myst på här hemma. Vi har inte orkat göra nåt speciellt, barnen har gått i pyjamas halva dagarna och vi hade räkmys till mellon för Milian önskade räkor han har bra smak min son :)


Dom stora barnen sov i vår säng och det va jättemysigt att få krypa ner bredvid dessa små snarkande älsklingar <3 Naturligtvis var det en hel del syskonbråk som det brukar vara mellan dom stora...haha...tro inte att detta är en krigsfri zon direkt ;) vi har just nu myyyycket syskonbråk men det har väl med åldern att göra, en tweenie och en 7-åring som vill hävda sina åsikter jämt mot syrran oavsett vad det handlar om!! Men vet ni vi fick dom finaste Alla Hjärtans dags presenterna man kan få av sina barn!!! Celine hade gjort ett fint kort med ett fint brev till mig och Staffan så mycket kärlek hon hade skrivit ner, och Milian hade gjort finaste kortet på skolan och skrivit så fint till oss <3 så även om dom bråkar så är dom fulla av kärlek!!



Men nu längtar jag verkligen efter riktig vår!!! Med fågelkvitter, takdropp, vårsol, vårblommor och värme <3 Speciellt när jag ser på Instagram flera i södra Sverige som börjat greja ute i trädgårdarna...Men här lär det dröja ett tag till...

Nu laddar vi för en ny vecka, jobb och skola för barnen och pappan. Jag och mini ska förhoppningsvis gå på öppna fsk en sväng det var ett tag sen vi va dit nu så det hoppas jag vi "orkar" med..haha fast vi är väldigt hemkära av oss...
Hoppas ni får en fin vecka, och så hoppas jag verkligen inte det kommer snö imorgon som det står i väderappen :P
 Kraaam <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)