19 september 2016

Utomhusbio och ännu en present

Jag har ju haft en massa roligt för mig under den senaste tiden och vissa saker har jag ju helt glömt att berätta om... För första gången i mitt liv har jag fått uppleva Utomhusbio!!! Wow!! Vilken mäktig upplevelse och såklart var det en av mina absoluta favoritfilm: Dirty Dancing som visades och ni kan ju tänka er när mörkret la sig och det var alldeles stjärnklart med all underbar musik strömmande ur högtalarna <3 Jag hoppas dom kör fler utomhusfilmer nästa år nu när dom märkte hur populärt det var för biljetterna sålde slut så snabbt!! Sedan hade vi en jäkla tur för filmen visades den enda dag på hela året som det bestämde sig för att blåsa STORM vi hade loppis här i byn som jag bor i med ca 20 adresser/säljare men trots stormen som härjade hade vi många besökare och på kvällen avtog blåsten så filmen gick att genomföra :)

Dessutom har jag haft turen att få en försenad present av min syster m sambo och vad fick jag??? Joooo en frukt/bär/svamptork som jag önskat mig :) och rosa dessutom!!! passar perfekt med min nya bakmaskin o vår gamla vattenkokare som också är rosa ;) 
Så nu ska vi göra en massa äpplechips!!



Det har hänt massor med annat men jag har ju inget minne för fem öre efter allt som hände förra året så gick huvudet nästan in i väggen av all stress, sorg, oro och helvete vi gick igenom och minnet är en av de saker som fortfarande inte fungerar...men men jag får väl uppdatera bloggen när vissa saker ploppar upp i huvudet oavsett om det är gamla händelser eller nya det får ni ha förståelse för :P
Helgen som sprang förbi nu har jag äntligen fått en massa idéer som jag haft i huvudet en längre tid att genomföras!! Har grävt klart vid odlingshörnan, all gräsmatta har jag grävt bort förhand, ogräsmattan har klippt till och pallkragarna står på plats. Nu ska jag kånka dit en massa stenplattor som ytterkant och sedan fundera på vilket material jag ska använda i mittengångarna. Där ska vi iallafall odla jordgubbar, smultron, morötter och kryddväxter o annat gott :) sånt som barnen kan gå och äta under sommaren <3 (ska fota projektet när det är klart)

Sedan har jag äntligen skrapat o grundmålat stegen jag ropade in på auktion för 2 år sedan...man ska ju inte stressa :P haha men nu funderar jag på färg...har tänkt vit men har ju kärat ner mig i den där turkos/gröna färgen jag målade sonens matstol i men jag tror att den ska bli vit...vi får se... Bjuder på en bild av hur stegen såg ut...


Dessutom fick jag till "projekt kom-ihåg-tavla på ytterdörren" det blev enkelt men riktigt bra, svart tavelfärg och en loppisfyndad tokfin gammal tavelram...Jag passade även på att gå loss med tavelfärgen på insidan av dotterns rumsdörr så nu kan hon skriva/rita hur mycket hon vill så hon blev jättenöjd!!



Tänk att vissa helger då har man liksom energi och får faktiskt rumpan ur vagnen o gör nåt av tiden, det har ju dessutom varit till att pyssla om en förkyld bebis, mysig tacosmiddag, besök på graven, pysslat present (ska visa bilder i nästa inlägg), kalas med övernattning för dottern, filmkväll, hundbus, innebandyträning för dottern o gymmet för mamman, städning, tvättning och annat som hör helgen till. Höjdpunkten var nog att vi äntligen köpt en riktig basketkorg (lekmer reade) så den sattes upp direkt i fredags och vi har kastat hela familjen och alla tyckte detta va superkul!! Att vi inte köpt en tidigare men dom brukar vara ganska dyra så därför passade jag på nu när den var nersatt...


Nej nu ska helgens sista tvätt hängas och sen soooova <3
Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)