15 september 2016

Snöat in på turkost

Det här med färger när det gäller inredning för våra barn så har jag ju verkligen vissa favoriter :) Det är med blått är inte min refräng när det gäller grabbarnas saker, den stora killen han bryr sig inte så mycket själv ännu så där väljer mamman o där är det vitt o grått som gäller. Han har en sån ikeasäng som han har lekyta under o sängplats ovanpå och den köpte vi begagnad o målade bort det mörkblå o träfärgade så den är nu vit o tapetserad med gamla spindelmannenserietidningar (han älskar alla dessa superhjältar o star wars).

Dottern däremot har egen smak och den är inte rosa...hennes favorit är lila men det har vi inte satt på inredningen utan hennes rum går i vitt, svart o turkost. Det svarta är den snygga döskalletapeten från rusta som fondvägg. Bilden är 2 år gammal så hamsterburen är utbytt mot en fin stol, gardinen är bytt mot en vit mörkläggningarullgardin o fjärilarna är borta. Däremot så är fortfarande allt med Twilight kvar ;) det är en garderobsvägg till höger utanför bild som är klädd med twilightbilder :P Ska ta lite nya bilder nån dag...


Sedan så är det lillebror som inte har något rum ännu utan bor i vårt sovrum, han har sin sängvrå som går i vitt o grått. Sedan har vi skötbordshörnan som går i vitt, grått o turkooooost!!! Jag bara älskar turkost i alla nyanser <3
PomPomsen vi hade som dekoration på dopet har jag hängt upp ovanför skötbordet och dom är turkosa, och så har jag piffat till några betongpäron som jag köpt med lite färg o nu står dom vid hans hörna.



Såklart ska han ha egna tavlor på väggen vid skötbordet och kolla vad fina dom är!!! Dessa har jag beställt från underbara Printsbyninni och det är inte dom första jag köpt av henne utan har även födelsedagstavlor som ska hängas upp vid fotoväggen i trappan har jag tänk. Men hon har bra priser, snabb leverans och är toktrevlig att ha o göra med!!och ni ser ju själva tavlorna är superfina!!! 


Men nu ska jag ladda för en härlig fredag med förhoppningsvis lika fint väder som vi haft de senaste dagarna för jag har massor att göra i trädgården, och kroppen är sliten efter en 8 km barnvagnspromenad (ner på byn o hämta barnen o sedan hem igen...mutade dom med en glass), besök på öppna fsk,en timme på gymmet medan dottern tränade innebandy, presentfixning, plock o städ o matlagning och som avslut soffmys med te<3
Dags att soooova...Kram på er!!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)