20 augusti 2016

Något jag brinner för på min arbetsplats

I vanliga fall när jag inte är mammaledig så jobbar jag i förskolan, jag är utbildad barnskötare och lärare i skolåren 1-6 men har liksom trivts väldigt bra i förskolan. En av mina hjärtesaker på jobbet förutom alla härliga barn det är utomhusmiljön i förskolan <3 den är lika viktig som inomhusmiljön (som jag också älskar att trolla med så den blir så magisk det bara går för både barn, personal och föräldrar) Men innan jag blev sjukskriven när jag väntade Smilla så var jag med i en grupp för just utomhusmiljön där vi träffade folk från andra förskolor och diskuterade, inspirerades och planerade för förskolorna... Vi har turen att ha jätteengagerade föräldrar som mer än gärna har hjälpt oss på fixarkvällar med massor...tyvärr så togs beslutet att kommunen kom ut och plockade bort MASSOR av miljöer som vi byggt upp...skälet var att förskolans gård ska vara säker och skötas av kommunen...men det finns väl ingen pedagog som bygger upp miljöer där barnen kan skada sig??? suck...tur jag inte jobbade när detta skedde för då hade jag gått upp i atomer efter allt slit o själ man lagt ner. För det är faktiskt så att i läroplanen för förskolan står det att utomhusmiljön ska erbjuda motsvarighet till det vi erbjuder inomhus... Men nog svamlat om detta...i somras när vi besökte en lekparken Plikta i Slottsskogen, Göteborg så fick jag ännu mer inspiration så jag fotade en hel del "Drömmar" för vår förskola...


Dessa gör olika toner när barnen hoppar på dom

Finns väl inget bättre än naturmaterial :)


Vattenlek o experiment, finns det nåt bättre?!?







Sedan så har jag en massa drömmar som jag hittat och lånat från internet <3 Är dom inte underbara!!! Helt magiska ideer och miljöer som bjude in till lek, experiment, upptäckter och en massa spänning <3










































Så nu vet ni liiite mer om mina passioner i mitt yrkesliv också ;)
Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)