14 augusti 2016

Lite pyssel och lite presenter

Ja efter att jag igår berättade om vår semester så tänkte jag gotta ner mig i sånt som jag älskar...och såklart dela med mig av lite pyssel och inredning <3

Jag har ett projekt som jag inte är helt klar med än och det är badrummet nere, har målat väggarna för några år sedan och nu denna sommar fick jag äntligen klar duschen. Så höstens projekt blir att måla badrumsgolvet. Sedan ska ett nytt tvättfat och badrumsskåp på plats, dessutom letar jag efter det PERFEKTA skåpet för handdukar och sånt...hoppas på att hitta ett smalt fint med glasdörr men problemet är att det ska stå under snedtaket så det kan inte vara så jättehögt...


Detta ska införskaffas :) tyvärr har Flåren skåpet utgått så jag söker det med ljus o lykta som begagnat eller ett liknande...


Men jag har inte bara pysslat i badrummet utan det har blivit lite flera vimpelbeställningar, gjutit en massa betongfat m,m
Det blev såklart en massa bakning inför dopet och jag vågade mig på att göra chokladmaränger för första gången, absolut inte sista kan jag lova!! :) 

En av vimpelbeställningarna plus några nappband jag sytt till Colin <3
 

Några av alla dopförberedelser, målade bokstäver till presentbordet och bakade bakade bakade...


Betong och så provade jag flytspackel för första gången :)

 Har äntligen hittat den rätta platsen för detta lilla loppisbord, på trappavsatsen i mitten av trappan blev det perfekt...fått ny färg och jag älskar det :) pris?? 30:- Nu är det bara väggarna som ska fixas i trappan :)

 Äntligen fick jag upp loppishyllan på altanen, pris? 20:-



Sen var det ju detta med att fylla år...jag fyllde som sagt va år i veckan som var och fick så tokigt fina presenter av mina nära och kära <3 Allt finns inte på bild men jag har fått ett nytt år med tidningen Drömhem och Trädgård, min favorittidning. Jag fick en underbar frukost som dottern hade fixat när hela familjen firade mig på morgonen, plus ett vackert brev från henne och en jättefin teckning från sonen. Resten får ni se bild på ;)



Nej nu ska jag krypa ner under täcket och lyssna på regnet som smattrar utanför <3 Sov gott allihopa 

Altanen by night med regnet smattrande på taketoch kvällsmys i köket när man får tända upp ljusslingor och ljus :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)