15 juni 2016

Pysslat både inne och ute varning för mååååånga bilder

Nu har vi verkligen fått upp farten här hemma och det mesta bara flyter på :) en underbar känsla!! Så vad har hänt här hemma då??

Jag hade en helt underbar morsdag med gofrukost som barnen fixat, fina teckningar och brev, ett presentkort och en underbar tavla som Celine köpt helt själv :) gogumman <3 Dessutom lagade Celine nästan middagen helt själv denna dag, hon börjar bli stor :)


Milian har äntligen varit på avslutningsbankett på sin förskola, som han väntat och längtat!! Alla 6-åringarna och fröknarna var uppklädda och fina, dom hade ätit god sommarbuffé, dansat disco och ätit glassbuffé :) Efteråt fick alla barnen varsin ros och en vacker vers...våran stora kille som börjar förskoleklass efter sommaren, stoppa tiden för mamman hinner inte med :o


Tjejfesten har vi avklarat med bravur och Celine hade en härlig kväll med goa vänner, det var välkomstdrink, tacos och glassbuffé som följdes av film och snacks...sedan tog dom ett litet avbrott för en tur ut till studsmattan. En härlig kväll och en toknöjd dotter. Glassen serverades i hemgjorda chokladskålar som jag och Celine hade pysslat ihop :) smarrigt värre!!!


Vi hade firat henne under dagen och såklart startade dagen med tårta och paket, Hawaiitårtan och Hallonsmoothisen på morgonen uppskattades väldigt mycket.
Nöjda barn med nya matchande cyklar, Celine fick sin nya i present av mormor o morfar, Milians vann jag i en tävling på facebook :) 

Till eftermiddagsfirandet bjöds det på en annan tårta :)


Sedan så fick vi besök av svärmor och hennes sambo så dom har vi fått rå om i nästan en hel vecka,en vecka som inneburit besök till graven, shopping i en lokal hantverksbutik, skolavslutning tyvärr kallt och regnigt, husmålning, fällning av flaggstång så vi kunde byta ut linan som gått av, jordgubbar, filmkvällar och en massa annat mys <3
Kan inte fatta att Celine nu slutat lågstadiet och i höst börjar hon i 4:an och mellanstadiet...hjälp vart tog dessa 10 år vägen??

Jag och min loppoholicvän åkte iväg på en dagstur av loppisar i lördags på Sveriges längsta loppis, vi besökte den förra året med och gjorde då massor av fina fynd...i år var det dock sämre med fynd, några saker blev det men det blev desto mera surr i bilen :) en heldag när vi körde från loppis till loppis, hade en supersnäll Colin med oss och avslutade dagen med att äta en bit mat innan vi åkte hem. Laddade batterierna massor av denna kvalitetstid. 
Ska fota de små fynden som blev när jag får tid.

Men som jag tidigare skrivit har vi äntligen börjat måla om huset och det blir såååå fint!! Även mjölkbordet har äntligen fått sig lite färg, precis som klätterväggen jag byggt där den trasiga rutschkanan satt.Blev lite snål när vi skulle köpa en ny kana och jag fick veta att bara kanan kostade nästan 1000:- Aldrig!! Lite brädor och en skvätt färg fanns redan hemma och klätterfästena köpte jag på nätet för ca 250-300kr. Väldigt uppskattad av barnen iallafall.  Sedan är snart förra årets projekt klart där jag o mannen grävde om en av dom stora rabatterna...ska köpa några säckar sten till grusgången och gjuta lite kantstenar så det blir lättare att klippa gräset runt den och ev gjuta några nya trampstenar, just nu ligger dom som barnen och jag gjorde ifjol men nån har tappat dekorationen tyvärr. Husmålningen kämpar vi vidare med nästintill varje kväll och idag klippte jag ner buskarna som stod mot huset så vi kan fortsätta utan att riva sönder oss eller bli uppätna av myggen som huserade där :P Vi har även hunnit med att flytta några körsbärsträdsskott som växte vid dom stora körsbärsträden, även några syrenskott har fått flytta runt på gården och en hallonbuske så nu hoppas jag dom klarar flytten.
Bjuder på förebilder av huset från när vi flyttade in och sedan hur det ser ut nu...nya fönster, ny färg...det enda jag hade hunnit gjort på den första bilden var att måla väggen inne på glasverandan vit den var också gul när vi flyttade in.


Inomhus har jag äntligen blivit klar med att måla duschen i badrummet nere, nu är det "bara" golvet kvar att måla men fint blir det men det tar ju lite tid eftersom våtrumsmattan ska skrubbas och tvättas ordentligt först, sedan 3 lager färg och 3 lager lack för tålighetens skull. Passade även på att pimpa om kanterna i fönstret samt några enkla vita hyllor i badrummet och det blev toppen!! 

Har sparat en bit av denna dekorplast som jag senare ska sätta upp ovanför tvättfatet för att ge en lite kaklad känsla...Jag bara ÄLSKAR marrakechkakel så jag valde en dekorplast i den stilen. Har köpt en låda med riktigt marrakechkakel som jag ska pyssla med på en annan sak ;) Detta mönster har även smugit sig in i köket ;) shoppade fina krukor på trädgårn här på byn <3
  


Mitt i alltihopa växer Colin så det knakar!! Redan 2,5 månad och med stormsteg mot 3 månader nästa vecka. Har köpt fina presenter från presentkorten han fått av gulliga vänner som vi haft lyckan att ha på besök<3 så nu har han fina kläder och en kul grej till långa bilturer! Perfekt!


Måste visa er ett av mina bästa fynd denna månad...köpt en begagnad vagn för ynka 250:- som efter en upptvättning ser helt ny ut :) såna fynd gillas!!!! och minsta prinsen stortrivs i den så det blev ett toppenköp verkligen :)

Nej nu ropar kudden är dötrött och har som vanligt en öm hals på kvällen...grrr och inget fel hittade läkaren jag var till trots att jag dragits med halsont, onda bihålor och öroninflammation till och från i 6 veckors tid...nässpray va allt han kunde rekommendera...



Sov gott fina ni <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)