08 juli 2013

Sommar Sommar Sommar

Idag har det verkligen varit högsommar här hos oss!!! Över 35 grader mitt på dagen och vid 18 tiden var det fortfarande över 26 grader i skuggan Ler Underbart!!! Enda nackdelen här på landet är när som slår gräs runt om ängarna här…ingen höjdare när man är gräsallergiker och det är tokvarmt o torrt för då ryker det ännu mera…men men jag har invigt dom nya solstolarna (som jag fick mera smak av efter att ha suttit i likadana hos min underbara vän) jag fyndade på bauhaus iallafall!! Tokigt sköna och så skönt att bättra på solbrännan lite Blinkar Och ja det blev svarta trots att det fanns vita…jag tänkte på solkrämer m,m som färgar av sig…så svart fick det bli…
Denna helg har gått så fort tyvärr…men igår fick jag och maken en massa gjort ute i trädgården!! Är så skönt när man får en massa halvtråkiga projekt fixade…igår grävde vi bort 2 stora rosenbuskar (sånna vanliga man hittar på landet inga fina rosor)  som enligt oss mest va ivägen… lika som på denna bild var det fast 2 mindre än denna stora som finns utanför balkongen.
20-30 juni 2008 090

så nu kunde jag få plats med 2 pallkragar till bredvid paviljongen där jag har kryddväxter av olika slag nära till hands!! Blev toppen…ska ta en bild imorgon får ni se…den ena innehåller mina två nya plantor som jag fick av en mamma till ett barn på förskolan där jag jobbar, det var te-mynta och peppar-mynta. Hon hade fått chokladmynta sen tidigare av mig Ler Sedan har en pallkrage fått härliga Lavendel som överlevt från förra sommaren. Den som stod där sen tidigare innehåller 2 sorters gräslök samt sockerärtor…även en liiiten kryddväxt som jag räddade från växthusrabatten innan den försvann…osäker dock på om det är citronmeliss…den är så liten ännu…
Oj vilket utlägg om 3 pallkragar Ler med tungan ute men sån är jag!! haha…sen har jag äntligen målat klart kaninburen vi köpte på djuraffären samt satt hänglås på så lilla Gizmo har nu flyttat in och är så nöjd…buren var knallorange Förvånad när den va ny…ni vet sån där trä-orange som det är på djurburarna dom säljer i butik men nu är den…tadaaaa….Vit Blinkar Här har ni buren före iallafall…efterbild kommer senare..

26-29 Juni 2013 005
Vad mer har vi gjort….jo rensat en massa sly och ogräs, fixat nya vimplar till barnens kiosk, grävt ner dräneringsrör från stuprännan vid altanen, dessutom har jag fått upp flera fina fingerborgsblommor som jag också räddade från växthusrabatten och dom överlevde flytten och har nu flyttat igen till den stora rabatten när jag kunde se att det verkligen var fingerborgsblommor!! Dom är ju så fina!!!
06-11 Juli 2008 04506-11 Juli 2008 04606-11 Juli 2008 048 - Fingerborgsblommor

Avslutar med en bild på paviljongen där ni kan se att den lilla belysningen nu kommit på plats Ler Jättemysig men hade egentligen en dröm om en annan modell men denna passar utmärkt för dom allt mörkare sommarkvällarna…Mys!!
30 Juni 2013 074
Jag lovar att försöka fota lite småprojekt imorgon…mellan att jag lapar sol och passar upp på barnen Blinkar Ska nog bjuda er på en bildkavalkad av vad som finns i min trädgård….har många växtbilder liggandes på datorn från åren vi bott här…
Tack och God Natt på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)